این کیکو چند وقت پیش واسه تولد محمد رضا درست کردم.



اسمش سورپرایزه برای اینکه وقتی کیک بریده میشه شکل جینگولی جینگیلی کیک دیده میشه.

کیک سورپرایزای خوشگلی هست. که تونت گردی میتونید پیدا کنید. من چند مدلشو براتون کپی کردم مثلا این مدلی:














خوب .... من می خواستم کیکم شکل پوست زرافه بشه .... یعنی لکه های قهوه ای تو زمینه کرم رنگ روشم خط خطی کنم ولی شکل هر چیزی بود الا زرافه. چه کنیم دیگه . ما که قناد حرفه ای نیستیم .

حالا اینم کیک سورپرایز:

اول یه کیک شکلاتی خوشمزه پختم با این دستور 

بعد نشستیم نصفشو خوردیم . مممممممممممم  به به با چائی کلی چسبید.

بعد این کیکو به تکه های مثلثی تقریبا مساوی تقسیم کردم . اینجوری:





خوب... این کیکپخته و خنک شده و آماده ست . میذاریمش کنار.
یه کیک دیگه لازم داریم که رنگش کرم رنگ باشه و بشه کیک زمینه . باید این کیک سنگین باشه .مثلا با کیک اسفنجی و اینجور دستور ها که پفکی هستن خوب در نمیاد.
هیچی دیگه. حالا وقتشه که مایه کرم رنگو لابلای کیک قهوه ای بریزیم داخل قالب.

اول یک سانت از مایه کیکو ریختم کف قالب . بعد تکه های کیک روچیدم روش به صورت نامنظم . بعد لابلاشو مایه کیک ریختم.








به همین ترتیب همه موادی روکه داریم تو قالب میریزیم و قالبو میذاریم تو فری که از قبل گرم شده.
مدت زمانی که من گذاشتم به ارتفاع کیک بستگی داره . قالب من تقریبا ارتفاعش زیاد بود و حدود چهل دقیقه پختش زمان برد.

بعد از این مدت کیکو میذاریم یه کم خنک بشه و بر می گردونیم تو ظرفی که مناسبه .



برای تزئین روش من از دو رنگ گاناش با این دستور     استفاده کردم .

اول گاناش سفید رنگو ریختم و روشو با گاناش قهوه ای خط خطیش کردم .








و به این ترتیب یه کیک سورپرایز خوشگل داریم . حالا نسبتا خوشگل دیگههههههههههه





اینهم برش این کیک: