تولدم مبارک!!!

به قول ملیکا تولد که تبریک نداره . مگه  یک سال پیر شدن خوشحالی داره؟ تسلیت داره !!!

نمی دونم . این هم نظریه .

به هر حال بنده بنابر شناسنامه روز اول شهریور و بنابر صفحات تقویم پدرم  روز بیست و پنجم دی متولد شدم . و امروز با چند روز تاخیر تصمیم گرفتم یه کیک بپزم که به علت حواس پرتی  یه کمی منفجر شد ( آخه وقتی یه پای آدم پای درس و امتحان باشه یه پای دیگه پای میز آشپزخونه بهتر از این هم میشه ؟)

در هر صورت گفتم مطبخو هم برپا کنیم بد نیست  ( جهت اطلاع عزیزائی که بعد از بستن وبلاگ قبلیم کلی دعوام کردن .)

اینم طرز تهیه یه کیک بسیار راحت و خوشمزه و تنبلانه  که البته همون کیک شکلاتی بدون شکلات شف طیبه ست .  و تاکید می کنم ورژن تنبلانه کیک شکلاتی



تا شما این عکسو تماشا می کنید من میرم ادامه مطلب .




 

تخم مرغ    2 عدد

شیر         2 پیمانه

آرد         3 پیمانه

پکینگ پودر و جوش شیرین هر کدام دو قاشق چایخوری

پودر کاکائو     6 ثاشق غذا خوری

پودر قهوه  یا نسکافه     1 قاشق غذا خوری

روغن مایع    نصف پیمانه

شکر         2 پیمانه

آب جوش      1 پیمانه

 

همه مواد به غیر از آب جوشو میریزیم توی یک کاسه بزرگ و با همزن راحت می زنیمش . بعد آب جوش میریزیم و یه کم دیگه هم می زنیم . ته یک قالبو چرب کرده آرد پاشی می کنیم( این کیک یه کم بد کنده میشه از قالب . من کاغذ روغنی اندختم دفعه قبل و این سری که تنبلی کردم منفجر شد ) سپس موادو در قالب می ریزیم و در فری که از قبلا داغش کردیم به مدت سی و پنج الی چهل دقیقه می پزیمش.

یه همین راحتی به همین خوشمزگی .

فقط دقت کنید که وسط پخت  یه پف فوق العاده زیاد کاذب داره که اگه از قالب کوچک استفاده کنید قطعا سر میره . اواخر پخت این پف کمی می خوابه . ولی در کل پف این کیک خیلی عالیه .

 

 برای تزئین روی کیک من از گاناش استفاده کردم در دو رنگ سفید و شکلاتی به شکل ابر و باد . 

خوب! و اما سن خانوما که همیهش سر چهارده سال می مونه . یعنی حاج آقای ما امر فرمودن که ما نباید 14 سال یه قدم هم جلو بذاریم بنابر این ما هم اطاعت امر فرمودیم . و چون شمع هم در منزل نداشتیم سنمونو با اون پره های نارنگی وسط کیک مشخص فرمودیم.


بعدشم کیکو میذاریم روی اوپن و ازش می خواییم تکون نخوره تا چنتا عکس ازش بگیریم.