بازم میلاد حضرت علی علیه السلام و روز پدر به همه عزیزان مبارک .







تصمیم نداشتم چیزی درست کنم مثلا درس دارم دیگهههههه ولی خوب نمیشه که دل این آقای همسرو به دست نیاورد . این شد که این شد:

کیک مواج . ظاهر خیلی شیکی داره . من که بسیار خوشم اومد . ایشاللا دفعه بعدی که درست کردم قشنگتر تزئینش می کنم.


برای این مدل طراحی داخلی کیک مواد کیک کره ای رو لازم داریم که اینا هستن:


مواد لازم:

تخم مرغ 5  عدد
کره (در دمای محیط)   200 گرم
آرد  2 و 1/2 پیمانه
شکر دانه ریز  1 و 1/2 پیمانه
شیر تبخیر شده   1 پیمانه
بیکینگ پودر  1 ق م
وانیل  1/4 ق چ
پودر کاکائو
رنگ خوراکی زرد و قرمز


و یه توضیح کوچولو درباره شیر تبخیر شده: با چند روش میشه شیر تبخیر شده درست کرد .

1- راه اصلیش همانا تبخیر کردن شیره که بذاریم بجوشه و مدام هم بزنیمش که ته نگیره تا اینکه 60 درصدش تبخیر بشه و شیر تبخیر شده داشته باشیم . که حقیقا راه سختیه !!! شیر رو توی یک تابه میریزیم و تابه رو روی یک ظرف آب جوش و به روش بن ماری شیر رو می جوشونیم . شیر نباید قل بزنه وگرنه ته دیگ می گیریه .

2-نصف لیوان خامه + نصف لیوان شیر

3- دو سوم لیوان شیر خشک+ سه چهارم آب جوش . میریزیم تو مخلوط کن کاملا به هم میزنیم و شیر تبخیر شده خوشمزه داریم . ساده و راحت .

 حالا از هر راهی که راحت ترین شیر تبخیر شده رو درست کنید.
  نکته: تمام مواد باید به درجه حرارت محیط رسیده باشن نه اینکه تازه تشریف ببرید سر یخچال و مواد لازم رو از توی یخچال بردارید.

اول فر رو با درجه حرارت 150-180 گرم کنید .
آرد و پکینک پودر رو با  هم سه بار الک کنید و کنار بگذارید.
کره وشکر رو مخلوط کرده 5 دقیقه با همزن بزنید تا کرم رنگ و روشن بشه .
تخم مرغ ها رو دانه دانه اضافه کرده و خوب هم بزنید.
وانیل و شیر تبخیر شده رو اضافه کنید.
باز خوب هم بزنید . مخلوط آرد رو در چند مرحله به آرومی اضافه کنید و برای اینکه مطمئن باشید گلوله آرد نمونده چند ثانیه با دور تند همزن بزنیدش.
تمام شد.
حالا موادمون رو سه قسمت می کنیم. و هر کدوم از قسمتها رو یک رنگ می زنیم .
من یکیشو رنگ نزدم.
به یه بخش رنگ قرمز خوراکی زدم و به بخش بعدی قرمز و زرد زدم.
حالا قسمت اول رو میریزیم تو قالب که قبلا کاغذ چرب انداختیم توش . خوب توی ظرف پهنش می کنیم .
بعد با یه الک ریز پودر کاکائو روش الک می کنیم طوری که تمام سطح کیک قهوه ای بشه . نترسید . تلخ نمیشه . اصلا اجازه ندیدن نقطه ای بدون کاکائو باقی بمونه . زیاده روی هم نکنید که یک جا کاکائوش زیادی ضخیم بشه . خیر الامور اوسطها. هیچی دیگه بعدش قسمت بعدی رو ریخته و پخشش می کنیم باز کاکائو الک می کنیم و بعد قسمت سوم .
بعد می ذاریمش توی فر و اجازه میدیم 45 دقیقه تا یک ساعت بپزه .
اندازه قالبمون هم زیاد نباید بزرگ باشه . یک قالب 20 سانتی کافیه . خیلی بزرگ باشه لایه ها نازک شده و خودشونو نشون نمیدن.

اینم رونمائی از کیک مواج من در روز پدر :







من برای تزئین روش از تکنیک خمیر دکوری استفاده کردم . که در آینده توضیحش میدم . فعلا این عکسش باشه تا بعد!  عجب بعد دیر هنگامی!!!!!



اینم چنتا عکس دیگه از نیم رخ و تمام رخ کیک خوشگلم: ( آخر اعتماد به نفس)
فقط حیف که عکسا با گوشی هستن و بی کیفیت!!!




















این شارلوتم درست کردم :